Blog Layout

Nieuwe Handleidingen voor Blik op Werk keurmerken

feb. 23, 2023

Nieuwe Handleidingen BoW beschikbaar

𝗛𝗮𝗻𝗱𝗹𝗲𝗶𝗱𝗶𝗻𝗴 BoW 𝗔𝗿𝗯𝗲𝗶𝗱 𝗲𝗻 𝗜𝗻𝗯𝘂𝗿𝗴𝗲𝗿𝗲𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟯


Met ingang van 1 april 2023 werkt Blik op Werk met twee Handleidingen:


  • één Handleiding voor het keurmerk gericht op Inburgeren
  • één Handleiding voor het keurmerk gericht op diensten vallend onder het domein Arbeid (voorheen Re-integratie).


In deze Handleidingen staan de normen beschreven waaraan keurmerkhouders moeten voldoen voor het verkrijgen en behouden van het keurmerk Arbeid en/of het keurmerk Inburgeren.


Ook staat in de Handleidingen beschreven hoe de normen worden getoetst en hoe het toezicht op
keurmerkhouders is vormgegeven.


Handleiding BoW Inburgeren


De laatste variant van de Handleiding Inburgeren kunt u hier downloaden. Ten opzichte van de vorige Handleiding is op Inburgeren het minste gewijzigd. Echter naast de Handleiding is er ook een speciale website opgezet, zodat u de specifieke informatie omtrent het Blik op Werk keurmerk Inburgeren duidelijk en overzichtelijk op een rijtje gepresenteerd krijgt. Bekijk hier de website. In de Handleiding vindt u ook een checklist met alle documenten die nodig zijn voor een juiste registratie.



Download Handleiding Inburgeren

Wijzigingen BoW keurmerk Arbeid

Blik op Werk heeft voor het keurmerk Arbeid een overzicht van de belangrijkste wijzigingen ten opzichte van de Handleiding keurmerk Arbeid 2022 opgesteld. Feedback en input van keurmerkhouders zijn daar waar mogelijk zoveel mogelijk meegenomen om zo een werkbaarder geheel te vormen. Met het overzicht krijgt u voldoende inzicht in wat u ten opzichte van de vorige audit moet toevoegen, of juist niet meer hoeft aan te leveren. Het betreft zowel wijzigingen in de Aanmeld gids als wijzigingen in de Handleiding.


Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons of met Blik op Werk opnemen, wij helpen u graag verder.

Download wijzigingen keurmerk Arbeid

Aanmeldgids BoW keurmerk Arbeid
 

Voor geïnteresseerden in het keurmerk Arbeid is, naast de Handleiding Arbeid, de Aanmeldgids opgesteld. Deze vindt u hier. In de Aanmeldgids staat op bondige wijze de aanmeldingsfase omschreven. De gids is geen vervanging voor de Handleiding Arbeid en wij adviseren u daarom om de Aanmeldgids altijd in combinatie met de Handleiding door te nemen.

Download Aanmeldgids Arbeid

Wijzigingen Handleiding Arbeid


De Handleiding Arbeid 2023 is van toepassing voor zowel huidige en toekomstige keurmerkhouders. In deze Handleiding staan de normen beschreven waaraan u moet voldoen voor het verkrijgen én het behouden van het (Aspirant-) keurmerk Arbeid. Ook wordt er aandacht besteed aan de wijze waarop de norm wordt getoetst en hoe het toezicht op (Aspirant-) keurmerkhouders is vormgegeven.

Let op, het is een interactief PDF document wat het beste werkt door te openen in Acrobat reader.



Download Handleiding Arbeid


Vragen? Neem contact met ons op!


Heeft u nog vragen over de Handleidingen of de keurmerken, of bent u benieuwd naar wat de kosten van een audit zijn? Wij helpen u graag verder.

Contact
door Dewy Mulder 19 apr., 2024
Impact van vervalste diploma's.
13 mrt., 2024
Twee partijen gecertificeerd voor Diploma Check.
01 feb., 2023
Machiel Goudswaard geeft het stokje door aan Dewy Mulder.
23 sep., 2022
Afgelopen maandag, onder leiding van Marijke Kamp en Ieke Kater, een mooie teammiddag paardencoaching gehad! Bijzonder hoe het paard per persoon anders interacteerde. We waren allemaal even in het moment alleen met het paard en elkaar bezig. Leuk om met de borrel terug te horen wat ieder persoonlijk eruit heeft gehaald. Een mooie ervaring!
05 apr., 2022
Uw opdrachtgever vraagt om het Blik op Werk Keurmerk of u wilt uit eigen beweging werken aan de kwaliteit van uw dienstverlening. Het Blik op Werk Keurmerk verschaft inzicht in de kwaliteit van uw dienstverlening. Het behalen van het Keurmerk is niet makkelijk, alleen de handleiding heeft al meer dan 100 bladzijden. Graag helpen wij u op weg. Hieronder 5 stappen tot het behalen van het Blik op Werk keurmerk: 1. Behalen doelstellingen + goede registratie uitvoering Uw opdrachtgevers stellen vaak doelen voor het succesvol afronden van re-integratietrajecten. Het Blik op Werk Keurmerk toetst of de afgesproken doelstelling behaald is. Tijdens audits toetsen onze auditoren of de prestaties toereikend zijn ten opzichte van deze doelstelling. U dient de resultaten aantoonbaar te maken aan de hand van registraties zoals eindrapporten, evaluatieverslagen of betalingen. Het UWV stuurt meestal een brief ter bevestiging. Hou dit per traject goed bij. Daarnaast kijkt het Blik op Werk Keurmerk naar de inspanningsverplichting. Indien met de opdrachtgever geen concreet resultaat is afgesproken moet u een inspanningsverplichting leveren en aantoonbaar maken. Dit kan aan de hand van uw cliëntvolgsysteem, rapportages of vastlegging van overleggen of gesprekken. 2. Aanmelden voor het cliënten onderzoek Het Blik op Werk Keurmerk vereist dat u ook een beeld over de tevredenheid van cliënten en opdrachtgevers verzamelt. U moet dit dus goed registreren zodat u de gegevens goed kunt aanleveren bij de uitvoerder van het cliëntenonderzoek: Panteia. De auditor kijkt of alle personen die een uitnodiging hadden moeten hebben, deze ook daadwerkelijk hebben ontvangen. U heeft de inspanningsverplichting om opdrachtgevers en cliënten uit te nodigen. Op de respons heeft u minder invloed, wel kunt u bij opdrachtgevers en cliënten het tevredenheidsonderzoek aankondigen en vragen dit in te vullen. 3. Documenten voor de algemene indicatoren Het Blik op Werk Keurmerk kent aan de ene kant de blik op de uitgevoerde trajecten en aan de andere kant een aantal beleidsmatige normeisen. U moet onder andere zorgen voor een Privacy- en een Klachtenreglement. Uiteraard moet dit niet alleen een document zijn maar ook geïmplementeerd in het proces en bekend zijn bij medewerkers. 4. Aanleveren trajecten Indien uw meetperiode afgelopen is moet u uw uitgevoerde trajecten aanleveren via een online omgeving van Blik op Werk (de resultatenaudit). U wordt hierover door Blik op Werk geïnformeerd. De resultatenaudit is voor onze auditor de basis om de audit uit te voeren. 5. Plannen audit Indien het einde van de meetperiode in zicht komt kunt u contact met ons opnemen om de audit te plannen. U kunt dit doen via deze link. Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met ons via dewy.mulder @stichtingkwaliteitscheck.nl / 038-4209600
28 mrt., 2022
Gistermiddag met het team van auditoren een harmonisatieoverleg gecombineerd met de Jeu de boules bar in Utrecht.
22 dec., 2021
2021 was het oprichtingsjaar van Stichting Kwaliteitscheck. We hebben het jaar 2021 samengevat in een infographic. Wat een mooi 1ste jaar!
08 apr., 2021
Victor Jammers is de voorzitter van de Raad van Toezicht Stichting Kwaliteitscheck is verheugd met de komst van Victor Jammers als voorzitter van de Raad van Toezicht. Victor's belangstelling voor wat nu de 'inclusieve arbeidsmarkt’ heet, dateert al van lang geleden omdat zijn vader werkzaam was in het sociaal maatschappelijk domein. Victor heeft een achtergrond met aandacht voor kwetsbaren in de samenleving. Hij is lang hoofd geweest van de afdeling Preventie- en Slachtofferbeleid bij het Ministerie van Justitie en was daarna 10 jaar lang werkzaam bij Slachtofferhulp Nederland. Momenteel geeft hij leiding aan het beleidsteam de Covid-19 Programma Organisatie bij GGD GHOR Nederland. Wat is de rol van de Raad van Toezicht? Een Raad van Toezicht (RvT) heeft drie belangrijke functies. Op de eerste plaats houden de leden toezicht op het bestuur en op de tweede plaats fungeert de raad als een adviesorgaan voor datzelfde bestuur. De derde functie is het aanstellen van de Raad van Bestuur. Om goed te kunnen adviseren zitten er altijd mensen vanuit verschillende achtergronden in een RvT. Mensen met juridische kennis, financiële expertise en inhoudelijke kennis. Bij de Stichting Kwaliteitscheck zitten er natuurlijk mensen in met deskundigheid op het gebied van het sociaal maatschappelijk domein, auditing en de inclusieve arbeidsmarkt. Leden van de RvT zijn onbezoldigd, ze krijgen een beperkte onkostenvergoeding voor hun werkzaamheden. Ze komen periodiek bij elkaar, samen met de directeur van Stichting Kwaliteitscheck.
08 apr., 2021
Van harte welkom op de website van Stichting Kwaliteitscheck! Sinds de oprichting van de stichting, begin januari 2021, is er hard gewerkt aan een website. De website staat nu live! Op onze website kunt u meer informatie vinden over wie wij zijn en wat wij doen! Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over hoe wij uw dienstverlening kunnen verbeteren. We kijken ernaar uit u te ontmoeten!
Meer posts
Share by: