Blog Layout

Bestuurswissel bij Stichting Kwaliteitscheck

feb. 01, 2023

Machiel Goudswaard geeft het stokje door aan Dewy Mulder

Bestuurswisseling Stichting Kwaliteitscheck


Per 1 februari jl. heeft Stichting Kwaliteitscheck een nieuw bestuur gevonden in Dewy Mulder MSc. Zij volgt Machiel Goudswaard, die sinds de oprichting van de stichting ad interim bestuurder was, op.


In 2020 is Stichting Kwaliteitscheck opgericht om dienstverleners in het sociaal maatschappelijk domein te ondersteunen in het voldoen aan wetgeving, branche eisen en/of keurmerknormen.

Het sociaal maatschappelijk domein betreft met name gemeentelijke activiteiten rondom ondersteuning van werk, participatie, zelfredzaamheid, zorg en jeugd, de Wmo, participatiewet en schuldhulpverlening.


Stichting Kwaliteitscheck focust zich met name op inburgering en duurzame arbeidsparticipatie door audits uit te voeren voor het keurmerk Blik op Werk, het onafhankelijk uitvoeren van o.a. Loonwaarde audits en door mee te helpen aan het ontwikkelen van tools om binnen dit domein ondernemingen verder te helpen. Met het aantrekken van Mulder gelooft de stichting een volgende stap te kunnen zetten in uitbreiding van het portfolio richting het sociaal maatschappelijke domein. Mulder heeft veel strategische en commerciële kennis en ervaring op het gebied van wet- en regelgeving rond arbeid alsook duurzaamheid, AVG en Social Responsibilty.


“Het is fijn om na een lange zoektocht een goede vervanging te vinden in Dewy Mulder. De basis is gelegd en de stichting is toe aan nieuwe ontwikkelingen. Met het aantrekken van een nieuw bestuur met een permanente rol geloof ik dat de volgende strategische stappen gezet kunnen worden” , aldus Goudswaard.


De focus van Mulder is in eerste instantie het behouden van de kwaliteit van het bestaande gamma alsmede het ontwikkelen van tools ten behoeve van de missie van de stichting.


“Ik ben vereerd mij in te mogen zetten voor een goed doel als de verbetering van activiteiten op het sociale vlak met mijn ervaring op het gebied strategie, management en marketing. Ik ben ervan overtuigd dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de missie van de stichting en zie een mooie toekomst voor de stichting op het gebied van Social Responsibility en MVO", aldus Mulder.


Uiteraard kunt u op dezelfde kwaliteit en dienstverlening vertrouwen die u van ons gewend bent.


Raad van Toezicht


Naast een wisseling van bestuur, treedt Simone Klaver toe tot de Raad van Toezicht als voorzitter. Zij zet zich in vanuit de toezichthoudende rol binnen de stichting en neemt het stokje over van Victor Jammers.


“Voor mij is het een kans om meer sociale impact te creëren, ik vind het een enorme uitdaging om de stichting verder vooruit te helpen”, aldus Klaver.


Zwangerschapsverlof


Goudswaard trekt in de aankomende periode met Mulder op om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Echter is Mulder pas echt actief als bestuurder na haar zwangerschapsverlof. Tot die tijd neemt Simone Klaver de operationele activiteiten waar.


Contact

Heeft u vragen over deze bestuurswissel, of wilt u kennismaken met het nieuwe bestuur en de Raad van Toezicht? Neem dan contact op via de mail op info@stichtingkwaliteitscheck.nl of neem telefonisch contact op via telefoonnummer: 038-4209600.


door Dewy Mulder 19 apr., 2024
Impact van vervalste diploma's.
13 mrt., 2024
Twee partijen gecertificeerd voor Diploma Check.
Handleidingen Blik op Werk Arbeid en Inburgeren / Inburgering
23 feb., 2023
Per 1 april 2023 werkt Blik op Werk met twee aparte Handleidingen per keurmerk: keurmerk Arbeid en keurmerk Inburgeren.
23 sep., 2022
Afgelopen maandag, onder leiding van Marijke Kamp en Ieke Kater, een mooie teammiddag paardencoaching gehad! Bijzonder hoe het paard per persoon anders interacteerde. We waren allemaal even in het moment alleen met het paard en elkaar bezig. Leuk om met de borrel terug te horen wat ieder persoonlijk eruit heeft gehaald. Een mooie ervaring!
05 apr., 2022
Uw opdrachtgever vraagt om het Blik op Werk Keurmerk of u wilt uit eigen beweging werken aan de kwaliteit van uw dienstverlening. Het Blik op Werk Keurmerk verschaft inzicht in de kwaliteit van uw dienstverlening. Het behalen van het Keurmerk is niet makkelijk, alleen de handleiding heeft al meer dan 100 bladzijden. Graag helpen wij u op weg. Hieronder 5 stappen tot het behalen van het Blik op Werk keurmerk: 1. Behalen doelstellingen + goede registratie uitvoering Uw opdrachtgevers stellen vaak doelen voor het succesvol afronden van re-integratietrajecten. Het Blik op Werk Keurmerk toetst of de afgesproken doelstelling behaald is. Tijdens audits toetsen onze auditoren of de prestaties toereikend zijn ten opzichte van deze doelstelling. U dient de resultaten aantoonbaar te maken aan de hand van registraties zoals eindrapporten, evaluatieverslagen of betalingen. Het UWV stuurt meestal een brief ter bevestiging. Hou dit per traject goed bij. Daarnaast kijkt het Blik op Werk Keurmerk naar de inspanningsverplichting. Indien met de opdrachtgever geen concreet resultaat is afgesproken moet u een inspanningsverplichting leveren en aantoonbaar maken. Dit kan aan de hand van uw cliëntvolgsysteem, rapportages of vastlegging van overleggen of gesprekken. 2. Aanmelden voor het cliënten onderzoek Het Blik op Werk Keurmerk vereist dat u ook een beeld over de tevredenheid van cliënten en opdrachtgevers verzamelt. U moet dit dus goed registreren zodat u de gegevens goed kunt aanleveren bij de uitvoerder van het cliëntenonderzoek: Panteia. De auditor kijkt of alle personen die een uitnodiging hadden moeten hebben, deze ook daadwerkelijk hebben ontvangen. U heeft de inspanningsverplichting om opdrachtgevers en cliënten uit te nodigen. Op de respons heeft u minder invloed, wel kunt u bij opdrachtgevers en cliënten het tevredenheidsonderzoek aankondigen en vragen dit in te vullen. 3. Documenten voor de algemene indicatoren Het Blik op Werk Keurmerk kent aan de ene kant de blik op de uitgevoerde trajecten en aan de andere kant een aantal beleidsmatige normeisen. U moet onder andere zorgen voor een Privacy- en een Klachtenreglement. Uiteraard moet dit niet alleen een document zijn maar ook geïmplementeerd in het proces en bekend zijn bij medewerkers. 4. Aanleveren trajecten Indien uw meetperiode afgelopen is moet u uw uitgevoerde trajecten aanleveren via een online omgeving van Blik op Werk (de resultatenaudit). U wordt hierover door Blik op Werk geïnformeerd. De resultatenaudit is voor onze auditor de basis om de audit uit te voeren. 5. Plannen audit Indien het einde van de meetperiode in zicht komt kunt u contact met ons opnemen om de audit te plannen. U kunt dit doen via deze link. Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met ons via dewy.mulder @stichtingkwaliteitscheck.nl / 038-4209600
28 mrt., 2022
Gistermiddag met het team van auditoren een harmonisatieoverleg gecombineerd met de Jeu de boules bar in Utrecht.
22 dec., 2021
2021 was het oprichtingsjaar van Stichting Kwaliteitscheck. We hebben het jaar 2021 samengevat in een infographic. Wat een mooi 1ste jaar!
08 apr., 2021
Victor Jammers is de voorzitter van de Raad van Toezicht Stichting Kwaliteitscheck is verheugd met de komst van Victor Jammers als voorzitter van de Raad van Toezicht. Victor's belangstelling voor wat nu de 'inclusieve arbeidsmarkt’ heet, dateert al van lang geleden omdat zijn vader werkzaam was in het sociaal maatschappelijk domein. Victor heeft een achtergrond met aandacht voor kwetsbaren in de samenleving. Hij is lang hoofd geweest van de afdeling Preventie- en Slachtofferbeleid bij het Ministerie van Justitie en was daarna 10 jaar lang werkzaam bij Slachtofferhulp Nederland. Momenteel geeft hij leiding aan het beleidsteam de Covid-19 Programma Organisatie bij GGD GHOR Nederland. Wat is de rol van de Raad van Toezicht? Een Raad van Toezicht (RvT) heeft drie belangrijke functies. Op de eerste plaats houden de leden toezicht op het bestuur en op de tweede plaats fungeert de raad als een adviesorgaan voor datzelfde bestuur. De derde functie is het aanstellen van de Raad van Bestuur. Om goed te kunnen adviseren zitten er altijd mensen vanuit verschillende achtergronden in een RvT. Mensen met juridische kennis, financiële expertise en inhoudelijke kennis. Bij de Stichting Kwaliteitscheck zitten er natuurlijk mensen in met deskundigheid op het gebied van het sociaal maatschappelijk domein, auditing en de inclusieve arbeidsmarkt. Leden van de RvT zijn onbezoldigd, ze krijgen een beperkte onkostenvergoeding voor hun werkzaamheden. Ze komen periodiek bij elkaar, samen met de directeur van Stichting Kwaliteitscheck.
08 apr., 2021
Van harte welkom op de website van Stichting Kwaliteitscheck! Sinds de oprichting van de stichting, begin januari 2021, is er hard gewerkt aan een website. De website staat nu live! Op onze website kunt u meer informatie vinden over wie wij zijn en wat wij doen! Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over hoe wij uw dienstverlening kunnen verbeteren. We kijken ernaar uit u te ontmoeten!
Meer posts
Share by: