Diensten

Wij voeren verschillende audits uit.

Audit in het kader van een keurmerk, zelfregulering of een vorm van toezicht

Wij kunnen uw organisatie conform een door een branche- of keurmerkorganisatie vastgesteld audit-/normenkader toetsen. Of een door uzelf geïnitieerde due diligence audit. Onze auditoren hebben ervaring in zeer uiteenlopende sectoren. Dit varieert van due diligence, re- integratie, arbeid, zzp, CSR, MVO, loonwaarde, inclusie en diversiteit tot diploma controle processen.

Pre audit

Onze klanten moeten vaak jaarlijks voldoen aan een bepaalde norm- eis in een branche. Klanten vragen ons dan om een pre-audit uit te voeren zodat zij weten wat zij nog moeten oppakken voordat een andere auditorganisatie de audit afneemt. Door een pre-audit uit te voeren, geven wij in een kort tijdsbestek een beeld van de stand van zaken op basis van een bepaald normkader, bijvoorbeeld een kwaliteitstandaard of een specifieke branche eis. Daarnaast is het ook mogelijk om voor een overname van een organisatie een due diligence audit uit te voeren.

Diploma Check

In de hedendaagse wereld van onderwijs en werkgelegenheid is de waarde van een diploma onbetwistbaar. Het is niet alleen een bewijs van voltooiing van een bepaald onderwijsniveau, maar ook een garantie voor de erkenning van de vaardigheden en kennis van een individu.

Echter, met de voortdurende veranderingen in het onderwijssysteem en de opkomst van nieuwe vormen van kwalificaties, wordt het steeds complexer om de juiste processen te handhaven om de authenticiteit en waarde van diploma’s te beoordelen. Helemaal voor ingeleend personeel (ZZP-ers, gedetacheerden én uitzendkrachten).

Met Diploma Check biedt Stichting Kwaliteitscheck een oplossing voor de uitdagingen op het controle proces die gepaard gaan met de diversificatie van diploma’s.  Diploma Check streeft ernaar deze risico’s te minimaliseren door middel van grondige audits om de juiste processen vast te leggen. Dit zorgt ervoor dat organisaties kunnen vertrouwen op de kwalificaties van hun personeel, wat essentieel is voor het handhaven van de integriteit en kwaliteit van hun diensten. Wilt u ook meedoen? Neem dan contact met ons op.